Vacature Customer Service Import

Customer Service Import in Rotterdam

Heb jij reeds Customer Service ervaring binnen de logistieke sector en ben jij op zoek naar een nieuwe baan? Spreek jij naast Nederlands ook Engels? Wil jij je graag verder ontwikkelen in een groeiend, vooruitstrevend bedrijf? Dan ben jij de Customer Service Import die ik zoek!

Voor een internationaal transport bedrijf in Barendrecht ben ik per direct op zoek naar een Customer Service Import medewerker. Als Import Customer Service Medewerker speel je een cruciale rol in het importproces. Je bent verantwoordelijk voor het beheren van importzendingen, het onderhouden van contact met klanten en het coördineren van importactiviteiten. Je werkt nauw samen met verschillende interne afdelingen en externe partners, zoals vervoerders en douaneautoriteiten, om ervoor te zorgen dat de importprocessen efficiënt en vlekkeloos verlopen.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Beheren van importzendingen van begin tot eind, inclusief het plannen, coördineren en opvolgen van transporten
  • Onderhouden van sterke relaties met klanten en fungeren als hun primaire aanspreekpunt voor importgerelateerde vragen en problemen
  • Zorgen voor tijdige en correcte afhandeling van douanedocumentatie en -procedures
  • Communiceren met externe partners, zoals vervoerders en douaneautoriteiten, om te voldoen aan de vereiste importregelgeving en -voorschriften
  • Samenwerken met interne afdelingen, zoals logistiek, inkoop en finance, om ervoor te zorgen dat de importprocessen soepel verlopen
  • Proactief identificeren en oplossen van operationele en logistieke uitdagingen die kunnen optreden tijdens het importproces
  • Bijdragen aan continue procesverbetering door het identificeren van mogelijkheden tot optimalisatie en efficiëntie in de importactiviteiten

Functievereisten:

  • Minimaal een afgeronde MBO-opleiding in een relevante richting, zoals internationale handel, logistiek of douane
  • Minimaal 2 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur binnen de importsector
  • Uitgebreide kennis van douanedocumentatie en -procedures
  • Vloeiende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel mondeling als schriftelijk
  • Sterke communicatieve vaardigheden en klantgerichte mindset
  • Goede organisatorische vaardigheden en het vermogen om prioriteiten te stellen in een dynamische omgeving
  • Ervaring met het gebruik van logistieke software en systemen is een pré

Aanbod:

  • Een goed salaris met mooie extra benefits
  • Werken in een groeiend bedrijf, waar eigen inbreng en ideeën sterk worden gewaardeerd
  • Ontwikkelen van je (internationale) netwerk
  • Walters People Academy waar je kosteloos verschillende cursussen kunt volgen

Ben jij de Customer Service Import medewerker die ik zoek? Reageer dan direct!



Functie:Customer Service Import
Startdatum:04-03-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:MBO
Contracttype:Vast
Salaris:2600 – 3100
Uren per week:32 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Schiedamkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de schiedamkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Customer Service Import Walters People 04-03-2024

Bekijk ook andere vacatures