Vacature Skilled ICT Servicedesk Medewerker

Skilled ICT Servicedesk Medewerker in Schiedam

Skilled ICT Servicedesk Medewerker

Ben jij een ervaren, klantgerichte ICT support professional? Weet jij alles van ICT support in een Microsoft omgeving? En zoek je een plek waar je uitdagende meldingen krijgt waarvan je het grootste gedeelte zelf kan en mag oplossen? Lees dan snel verder.

Wat doe je als Skilled ICT servicedesk medewerker?

Als Skilled ICT Servicedeskmedewerker ben jij ons eerste aanspreekpunt als het gaat om ICT. Met jouw collega's lever je eerstelijns ondersteuning. Beter nog: je helpt te voorkomen dat verstoringen ontstaan, onder meer door ICT-gebruikers tijdig en goed te informeren. Een belangrijke functie, want door jouw inzet kunnen alle collega's bij de gemeente onverstoord hun werk uitvoeren.

De meldingen die bij onze ICT supportafdeling binnen komen zijn zeer divers. Binnen jullie team lossen jullie tot 80% van de meldingen en verzoeken zelf op. Dat betekent dat je veel zelfstandigheid hebt. De meldingen los je niet alleen van achter jouw beeldscherm op. Ook werkplekondersteuning is deel van jouw werk. Aan de Servicedeskbalie komen nieuwe collega's hun apparatuur bij jou ophalen, jij zorgt dat de uitgifte goed verloopt en je helpt deze collega's gelijk op weg in onze ICT omgeving. Ook tijdens projecten of migraties lever jij ICT-ondersteuning. Kortom: een zeer veelzijdige en belangrijke functie.

Als ICT servicedesk van de gemeente Schiedam hebben wij tot doel om onze collega's optimaal te voorzien van de ICT-middelen die zij nodig hebben om te werken. Dat doen we onder meer met gebruikershandleidingen en instructiemateriaal. Jij werkt mee aan het opstellen en actualiseren daarvan. Maar dat doen we ook door een zo goed mogelijke service na te streven en klantvriendelijkheid centraal te stellen. Daarom zoeken we iemand die dit ook nastreeft en die daartoe de juiste communicatieve vaardigheden heeft.

Als Skilled ICT Servicedesk Medewerker werk je niet taakgericht, maar procesgericht. Met alleen het beantwoorden van een vraag of het oplossen van een verstoring ben je nog niet klaar. Zo weet jij dat goede administratie essentieel is. Je houdt de CMDB actueel en werkt jouw meldingen zorgvuldig en volledig bij in Topdesk. Ook zie jij meldingen niet los van elkaar; je signaleert trends en meldt die in het kader van probleembeheer.

Functie-eisen

  • Kennis van- en aantoonbare ervaring met ICT gebruikersondersteuning in een Microsoftomgeving, met IOS en VMWare, waarbij je ook het beheer van de hardware hebt verricht;
  • Ervaring in het gebruik van een incidentmanagementsysteem, zoals Topdesk;
  • Kennis van, en ervaring met werken volgens service management procedures (bijv. ITIL);
  • Gedegen kennis van- en ervaring met het proces Incident Management is een pré.

Als Skilled ICT Servicedesk Medewerker moet klanttevredenheid één van jouw doelen zijn. Jij begrijpt dat ICT niet voor iedereen makkelijk is en je kunt mensen van verschillende niveaus goed helpen. Daarbij communiceer je goed, je luistert en reageert op wat gezegd wordt. Daarbij leg je duidelijk uit wat je doet en geef je mensen nuttige tips mee. Je vindt het contact met de eindgebruiker leuk. Ook neem je initiatief en kom je met nieuwe ideeën als je ruimte voor verbetering ziet.

Je kunt jezelf goed redden en vindt het leuk om incidenten tot de bodem uit te zoeken. Maar, als je iets niet weet ben je niet bang om het aan een collega te vragen.

Bijzonderheden

  • Wij streven ernaar om de eerste interviews zo snel mogelijk na sluitingsdatum te voeren. Houd je hier alvast rekening mee?
  • Het kan zijn dat wij na het eerste interview, uiteraard in overleg met jou, referenties opvragen bij je huidige en/of voorgaande werkgever(s).
  • Daadwerkelijke inschaling is afhankelijk van kennis en relevante ervaring.
  • Bij passende sollicitaties kunnen wij de vacature eerder sluiten.
  • De werkdagen zijn van 7.30 - 17.00 uur. De werkweek bestaat uit 4 x 9 uren.

Wat bieden wij?

Naast het brutosalaris tussen de €2.666,- en €3.783,- (schaal 7, vakinhoudelijk medewerker A)o.b.v. een 36-urige werkweek, bieden we ook aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder:

  • Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% boven op je salaris.
  • Een reiskostentegemoetkoming per kilometer tot 30 km. Reisafstand of op basis van ov
  • Een thuiswerkvergoeding
  • Opbouw van een ABP-pensioen.
  • Vakantiedagen en verlofregelingen die passen bij verschillende levensgebeurtenissen.
  • Diverse opleidingsmogelijkheden, en trainingen om jouw vaardigheden te ontwikkelen en je passies te volgen. Wij ondersteunen jouw persoonlijke en professionele groei.

Wij bieden de geselecteerde kandidaat een tijdelijk contract voor 12 maanden. Zijn we na deze periode beiden positief en ervaren we prettige samenwerking, dan zetten wij dit contract om naar een contract voor onbepaalde tijd.



Functie:skilled servicedesk medewerker ict
Startdatum:04-03-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:MBO
Contracttype:Tijdelijk
Salaris:2666 – 3783
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Schiedamkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de schiedamkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Skilled ICT Servicedesk Medewerker Gemeente Schiedam 04-03-2024

Bekijk ook andere vacatures