Vacature ICT Servicedesk Medewerker

ICT Servicedesk Medewerker in Schiedam

ervaren ICT Servicedesk Medewerker

Heb jij interesse in het werken als ervaren Servicedeskmedewerker binnen de gemeente Schiedam? Lees dan hier onder hoe jouw werkdag er uit zou kunnen zien

Het is half 8. Je start jouw laptop op en onder het genot van een kop koffie bespreek je met jouw collega's de vorige werkdag.

In Topdesk bekijk je openstaande incidenten en wijzigingen. Meldingen welke je hebt doorgezet naar de 2 e of 3 e lijn bewaak je en je rappelleert en ondersteunt wanneer dat nodig is. Dat is slechts een klein deel van de ontvangen meldingen; als ervaren Servicedesk-medewerkers lossen jij en jouw collega's de meeste meldingen zelf op. Voor nieuwe meldingen bepaal je de impact en prioriteit. In overleg met jouw collega's zet je een aantal van die meldingen op jouw naam. Je gaat daarmee aan de slag en je neemt je voor om alle meldingen op jouw naam nog vandaag op te lossen.

10.00 uur: Inmiddels heb je enkele nieuwe Topdeskmeldingen ontvangen en telefoontjes van medewerkers met ICT-vragen. De meeste meldingen kon je oplossen vanachter jouw werkstation. Voor één van die meldingen ging je naar de werkplek van de betreffende collega om het probleem te tackelen. Dit is je natuurlijk gelukt en met een grote grijns keerde je terug op jouw werkplek. Niets is leuker dan collega's blij te maken.

12.00 uur: Met jouw collega's ga je naar de personeelskantine om te lunchen. Daar heb je het over van alles, behalve over jouw werk. Even socializen met elkaar.

12.30 uur: Één van de incidenten die op jouw naam staat, kun je zelf niet oplossen. Nadat je alle informatie hebt doorgenomen en eventueel hebt aangevuld, zet je deze melding door naar jouw 2 e lijns collega's en volgt de voortgang van die melding onder meer om te zorgen dat deze op tijd wordt behandeld en opgelost.

13.00 uur: Met veel plezier help je een klant aan de balie, waarna ook die collega met een glimlach vertrekt. Hoewel je de kwestie snel hebt verholpen registreer je het wel in Topdesk.

's Middags maak jij met jouw collega's netwerkaccounts aan, leveren jullie apparatuur uit en nemen jullie apparatuur in. Ook het inspoelen van laptops en iPhone's behoort tot jouw takenpakket.

Voor je het weet is het 16.00 uur. De balie is gesloten en jij en je collega's gaan nog een uurtje door. Om 17.00 uur sluiten jullie de Servicedesk en gaan tevreden naar huis. Morgen is er weer een dag met nieuwe uitdagingen.

Functie-eisen

  • Kennis van- en aantoonbare ervaring met ICT gebruikersondersteuning in een Microsoftomgeving, met IOS en VMWare, waarbij je ook het beheer van de hardware hebt verricht;
  • Ervaring in het gebruik van een incidentmanagementsysteem, zoals Topdesk;
  • Kennis van, en ervaring met werken volgens service management procedures (bijv. ITIL);
  • Gedegen kennis van- en ervaring met het proces Incident Management is een pré.

Als ervaren ICT Servicedesk Medewerker moet klanttevredenheid één van jouw doelen zijn. Jij begrijpt dat ICT niet voor iedereen makkelijk is en je kunt mensen van verschillende niveaus goed helpen. Daarbij communiceer je goed, je luistert en reageert op wat gezegd wordt. Daarbij leg je duidelijk uit wat je doet en geef je mensen nuttige tips mee. Je vindt het contact met de eindgebruiker leuk. Ook neem je initiatief en kom je met nieuwe ideeën als je ruimte voor verbetering ziet. Je kunt jezelf goed redden en vindt het leuk om incidenten tot de bodem uit te zoeken. Maar, als je iets niet weet ben je niet bang om het aan een collega te vragen.

Bijzonderheden

  • Wij streven ernaar om de eerste interviews zo snel mogelijk na sluitingsdatum te voeren. Houd je hier alvast rekening mee?
  • Het kan zijn dat wij na het eerste interview, uiteraard in overleg met jou, referenties opvragen bij je huidige en/of voorgaande werkgever(s).
  • Daadwerkelijke inschaling is afhankelijk van kennis en relevante ervaring.
  • Bij passende sollicitaties kunnen wij de vacature eerder sluiten.
  • De werkdagen zijn van 7.30 - 17.00 uur. De werkweek bestaat uit 4 x 9 uren.

Wat bieden wij?

Naast het brutosalaris tussen de €2.666,- en €3.783,- o.b.v. een 36-urige werkweek, bieden we ook aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder:

  • Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% boven op je salaris.
  • Een reiskostentegemoetkoming per kilometer tot 30 km. Reisafstand of op basis van ov
  • Een thuiswerkvergoeding
  • Opbouw van een ABP-pensioen.
  • Vakantiedagen en verlofregelingen die passen bij verschillende levensgebeurtenissen.
  • Diverse opleidingsmogelijkheden, en trainingen om jouw vaardigheden te ontwikkelen en je passies te volgen. Wij ondersteunen jouw persoonlijke en professionele groei.

Wij bieden de geselecteerde kandidaat een tijdelijk contract voor 12 maanden. Zijn we na deze periode beiden positief en ervaren we prettige samenwerking, dan zetten wij dit contract om naar een contract voor onbepaalde tijd.



Functie:servicedesk medewerker ict
Startdatum:04-03-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:MBO
Contracttype:Tijdelijk
Salaris:2666 – 3783
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Schiedamkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de schiedamkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. ICT Servicedesk Medewerker Gemeente Schiedam 04-03-2024

Bekijk ook andere vacatures