Vacature Adviseur Crisisbeheersing Jr8298

Adviseur Crisisbeheersing Jr8298 in Rotterdam

  • Werken bij Stedin
  • Adviseur Crisisbeheersing JR8298

Rotterdam 40 uur Staf & Ondersteuning

Neem contact op

Werk waar je trots op kan zijn

Ruim 2,3 miljoen klanten, meer dan 5 miljoen mensen, rekenen op ons. Dag en nacht. Het transport van energie brengt risico's en kwetsbaarheden met zich mee. De Stedin crisisorganisatie is 24/7 inzetbaar om bij grote verstoringen en calamiteiten, of een dreiging daarvan, verdere escalatie te voorkomen en de impact te beperken. De Stedin crisisorganisatie bestaat uit goed getrainde functionarissen die regelmatig oefenen. Sleutelwoorden zijn gecoördineerd improviseren, samenwerken, gewoon doen en continu verbeteren. Incidenten kunnen de dienstverlening van Stedin verstoren en impact hebben op de bedrijfsvoering. En daarom hebben we jou als adviseur crisisbeheersing nodig!

Wat je gaat doen als adviseur crisisbeheersing?
Bij Stedin is bedrijfscontinuïteitsbeheer ingericht volgens de ISO 22301 norm. Je gaat in het team Continuïteit bijdragen aan het continu verbeteren van de crisis- en continuïteitsorganisatie van Stedin. Hiervoor is een meerjarenplan opgesteld waarin de belangrijkste onderwerpen waaraan we willen werken zijn benoemd. Uitdagingen zijn het op peil houden van de kwaliteit van de huidige crisisorganisatie qua paraatheid, bezetting en competenties. Daarnaast voorbereid zijn en inspelen op toekomstige ontwikkelingen. Hierbij is het van belang om het proces continu te evalueren en lering te trekken uit incidenten en oefeningen. Daarnaast initieer je afstemmingsmeetings met collega's en heb je een adviserende en coördinerende rol over actuele thema's zoals bescherm & herstelplan E en G en adviseer je bij grote projecten in het Stedin werkgebied. Je bent aanwezig bij meetings en seminars bij de veiligheidsregio's maar je geeft zelf ook presentaties bij diverse crisispartners binnen het nationale crisisdomein.

Hierbij een selectie van jouw werkzaamheden:

  • Opstellen, beheren en jaarlijks actualiseren van het Stedin Crisis Management Plan (CMP)

  • Opstellen en beheren van het jaarlijkse OTO-jaarprogramma (Opleiden, Trainen en Oefenen) in samenwerking met de Stedin trainingspartner en hierbij organiseren en begeleiden van de diverse crisisopleidingen en trainingen

  • Personeelsbeheer van de crisisfunctionarissen (nevenfunctie van circa 100+ collega's) binnen Stedin en opstellen en beheren van het rooster t.b.v de crisisorganisatie (piket én kansrooster)

  • Lokaal beheer van het Landelijk Crisis Management Systeem (LMCS): beheren accounts

  • Toezien op het evalueren van crisesopschalingen en oefeningen conform opzet van CMP en Analyseren, opvolgen en bewaken van verbeterpunten n.a.v. evaluatie

  • Onderhouden van relaties met relevante veiligheidsregio's, collega-netbeheerders en nationale/regionale crisisorganisaties

Jouw sterke punten

Om een goede bijdrage te kunnen leveren aan de genoemde ambities ben je proactief en durf je verantwoordelijkheid te nemen. Je neemt collega's mee door je goed ontwikkelde gespreks- en adviesvaardigheden. Hierbij zijn organisatiesensitiviteit, omgevingsgerichtheid en flexibiliteit een voordeel. Om zaken voor elkaar te krijgen kun je goed organiseren, samenwerken en ben je volhardend (projectmatige aanpak).

Wat jou verder onze nieuwe adviseur crisisbeheersing maakt?

  • Je hebt een afgeronde opleiding op tenminste hbo-niveau. Bij voorkeur een opleiding op het gebied van crisismanagement, integrale veiligheidskunde of bestuurskunde;

  • Je hebt enige jaren ervaring binnen het crisisbeheersingsdomein.

Goed om te weten: Bij Stedin hebben we genoeg te doen. Daarom in deze rol voor minimaal 32 uur beschikbaar. Meer uit je rol halen? 36 en 40 uur is ook bespreekbaar!

Voldoe je (nog) niet aan alle functie eisen, maar denk je dat jij de juiste kandidaat bent?

Een goed team

Als senior adviseur crisisbeheersing maak je onderdeel uit van een klein team en rapporteer je aan de teamleider.

Volgens ons Stedin@Work concept werk je 50% thuis en 50% op kantoor, wel zo flexibel. Wij zorgen voor jouw thuiswerkfaciliteiten, een thuiswerkvergoeding en reizen naar kantoor doe je met je OV vrij-abonnement waarmee je ook buiten werk onbeperkt kan reizen.


Quote: Als adviseur crisisbeheersing Stedin is het een dagelijks leidend gegeven je te realiseren wat stroomuitval of een gaslek voor maatschappelijke gevolgen heeft. Werken aan optimale afstemming en samenwerking met verschillende veiligheidsregio's en diverse crisispartners geven de dynamiek waaruit ik energie haal. We bereiden onze crisiscollega's er op voor professioneel te handelen binnen de interne crisisteams en als liaison bij de veiligheidsregio. Iedere keer weer bevredigend te zien als snel en effectief handelen wordt beloond met het beperken van de maatschappelijke impact en gevolgen'.


Dat je van ons je eigen telefoon (of een Bring Your Own Device vergoeding) en laptop krijgt, vinden we nogal vanzelfsprekend. Wat mag je nog meer van Stedin als werkgever verwachten?
Alle financiële arbeidsvoorwaarden op een rij, weet je meteen waar je aan toe bent:

  • Goede arbeidsvoorwaarden horen erbij. Zo krijg je, afhankelijk van kennis en ervaring, maximaal een salaris van €5792 (medior niveau) gebaseerd op 40 uur per week, 24,5 vakantiedagen en bouw je prima pensioen op bij het ABP. Dan wordt jouw maximaal salaris, afhankelijk van kennis en ervaring €6648 gebaseerd op 40 uur per week.

  • Bovenop je salaris ontvang je een persoonlijk budget van 24% (inclusief 8% vakantiegeld). Jij kiest wat je met het budget doet. Elke maand extra salaris? Of meer verlofdagen? In onze nieuwe Rekentool krijg je alvast een voorproefje van hoe jouw persoonlijk budget eruit zou kunnen zien en hoe je het zou kunnen besteden.

  • Gezonde energie, die heb je nodig. Daarom krijg je van ons ook een Duurzaam Inzetbaarheid budget van €500 bruto per jaar (bijvoorbeeld voor je sportabonnement of hardloopschoenen).

  • Volgens ons Stedin@Work concept werk je 50% thuis en 50% op kantoor, wel zo flexibel. Wij zorgen voor jouw thuiswerkfaciliteiten, een thuiswerkvergoeding en reizen naar kantoor doe je met je OV vrij-abonnement waarmee je ook buiten werk onbeperkt kan reizen!

  • Werken bij Stedin betekent werken bij een Worldclass Workplace. Een van de trotspunten van onze (en jouw toekomstige) collega's?

  • Jouw ontwikkeling staat centraal: events bezoeken met collega's, meedoen aan kennissessies, trainingen en opleidingen volgen. Zo geven we jouw talent écht alle kans en haal jij het beste uit jezelf.

  • Goede koffie van Heilige Boontjes. In Rotterdam kun je jouw bakkie ook halen bij onze 'gebarista' (onze slechthorende barista).

    "
  • Maandelijks worden gezellige borrels en diverse (sport)activiteiten georganiseerd door de Jong Stedin Groep.

Alle voordelen en arbeidsvoorwaarden van werken bij Stedin op een rij? Die vind je via onderstaande knop.


Elke maand je Persoonlijk Budget kiezen

Het Persoonlijk Budget is een percentage van je bruto maandsalaris en ontvang je bovenop je salaris. Afhankelijk van je salarisschaal is dat tot 24% van je brutosalaris, inclusief 8% vakantiegeld. Je bepaalt zelf waaraan je het Persoonlijk Budget wilt besteden. Zo kun je het uit laten keren voor een maandelijks extraatje. Of je koopt extra verlofdagen.


We zijn een duurzaam bedrijf. Reis je met het OV naar je werk, dan krijg je van ons een OV Vrij-abonnement 2e klas. Dit abonnement mag je ook privé gebruiken. Kies je voor een vaste reiskostenvergoeding dan ontvang je 13 cent per kilometer (maximaal 60 kilometer enkele reis) voor de dagen dat je reist voor je werk. Met je Persoonlijk Budget kun je dit aanvullen tot 21 cent netto per kilometer. Krijg je je eigen bedrijfsauto of -bus, dan mag je deze ook gebruiken voor woon-werkverkeer. Voor zakelijk verkeer gebruiken we deelauto's.


Laten zien wat je in huis hebt

Zin in deze baan waar je voorop loopt in de energietransitie? Genoeg te doen bij Stedin! Doe je mee? Dat doe je met de knop 'solliciteren', je CV en motivatiebrief.

Reageren kan tot en met 1 april. Dit gesprek zal op donderdag 11 april op de Blaak plaatsvinden.

Wie je ook bent, wat je ook doet, bij ons ben je welkom. Want als je jezelf bent, werkt het net wat beter.

Inhoudelijke vragen over deze functie? Neem contact op met Coen van den Bergh, wellicht jouw toekomstige leidinggevende, via



Functie:junior adviseur crisisbeheersing
Startdatum:08-03-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:5792 – 5792
Uren per week:40 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Schiedamkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de schiedamkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Adviseur Crisisbeheersing Jr8298 Stedin 08-03-2024

Bekijk ook andere vacatures